OM FJÄLLKONFERENS
Vad gör ni på Fjällkonferens?
Vår affärsidé är att skräddarsy konferenser och events i fjäll och alper - året runt. Vi hjälper dig att få ut det mesta och bästa från varje destination och ser till att er resa blir som det var tänkt.
I detalj så innebär detta att vi svarar på alla frågor som dyker upp inför en bokning och vi hjälper er med besluten så ni väljer det alternativ som blir bäst för er. Vi fixar och ändrar om det är något som behöver justeras. På plats möter vi upp er vid ankomst, och innan ni kommer har vi kollat alltifrån att det finns toalettpapper på rummen till att konferensrummen är iordningställda och utrustningen fungerar, att restaurangerna har koll på allergilistorna och att liftkorten är laddade och klara vid ankomst. Vi dubbelkollar ALLT som finns på ert program. Ni kan koppla av och njuta av resan som ni bokat och vi finns tillhands för frågor som dyker upp. Vi bor och lever här året runt och vet vilka som spelar på nattklubben, vilka som har den bästa afterskin och vart man kan köpa fina presenter, vi är hemma på våra destinationer.
Att ni på plats får värdefull tid och fina minnen tillsammans är viktigt för oss. Vi finns hela tiden med i perferin och finns till hands om det skulle vara något. Vi är inte med på middagar eller deltar i aktiviteterna och håller heller inga guidningar i skidbacken eller på cykeln. Vi vet att det blir en bättre upplevelse för er om vi istället ordnar den bästa skidläraren eller guiden. Slutligen så samlar vi alla kostnader på en och samma faktura, smidigare kan det inte bli.
Hur länge har Fjällkonferens funnits?
Fjällkonferens startades 1999 då hette vi Sälenkonferens och fanns i Sälenfjällen. Med tiden har vi vuxit och etablerat oss på fler orter, 2007 bytte vi därför namn till Fjällkonferens.
Gör ni bara resor till fjällen?
Nej. Vi gör också resor till de Österrikiska Alperna där vi etablerade oss vintern 2013/2014. Vi har även gjort evenemang och konferenser, både stort och smått även på andra orter än våra destinationer. Du välkommen med din förfrågan, kanske kan vi hjälpa er ändå.
Tillhör ni någon skidanläggning?
Nej, det gör vi inte. Vi är ett helt fristående och oberoende. Vi samarbetar med alla boendeanläggningar, aktivitetsarrangörer, restauranger osv på våra orter. Därför kan vi "plocka russinen ur kakan" till dig.
Vad är skillnaden på att boka med er eller direkt till en anläggning?
Vi är experter på hela destinationens utbud. Det betyder att du får ett bredare utbud och fler alternativ att välja på, vi säkerställer också att ni får det absolut bästa. Du har bara en kontaktperson, din egen projektledare, och får en samlad faktura från hela din konferens. Din projektledare hjälper dig även på plats så att allt fungerar bra utan obehagliga överraskningar.
Blir det billigare om jag bokar allt själv istället?
Vi tar betalt för det vi gör men i de flesta fall finns pengar att tjäna på att anlita oss istället för att boka själv. Det är mycket man ska tänka på när man bokar konferenser och mycket att hålla reda på. Både praktiska bestyr som bokning av restauranger, boenden och anmälningslistor, att sedan alla utlägg och fakturor ska administreras efter konferensen är en annan del. Vi hanterar allt detta, vilket frigör tid för den konferensansvarige hos er som istället kan ägna sig åt sina ordinarie arbetsuppgifter. Genom hela processen från förfrågan och planering, under resan och vid uppföljning så har du en kontaktperson som är din projektledare och vi samlar alla kostnader på en slutfaktura.
Gör ni bara gruppresor?
Ja, gruppens storlek varierar. Någon övre gräns för antal har vi inte, på flera av våra orter finns stora hotell med många bäddar och fina konferensanläggningar som passar alltifrån en mindre ledningsgrupp till en stor kongress.
Kan privatpersoner också ringa till er och få hjälp?
Tyvärr erbjuder vi endast våra tjänster till företag.